Gå vidare till innehåll

Fri frakt | Klarna Checkout

    Allmänna villkor

    1. Allmänt
    Comfyhome tillämpar konsumentköplagen och distansavtalslagen, allt i enlighet med svensk lagstiftning. För att handla hos måste du vara minst 18 år, alternativt ha en vårdnadshavares tillstånd.

    2. Beställning

    När du slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till din e-postadress. I bekräftelsen finner du alla uppgifter om produkter, pris, fakturerings- och leveransadress. Notera att vi inte tar något ansvar för en leverans som uteblivit på grund av felaktigt angivna uppgifter. Upptäcker du att något är fel i orderbekräftelsen ber vi dig att omedelbart kontakta oss.

    3. Leverans
    Våra normala leveranstider är 8-12 arbetsdagar. OBS! Beställningar lagda på helger skickas tidigast på måndagen efter. Om försening i leveransen skulle uppstå (utan att vi har meddelat dig om längre leveranstid) ska du kontakta oss. För mer detaljerad information gällande leveransen vänligen se våra leveransvillkor.

    4. Priser

    Alla priser i butiken anges i SEK och är exklusive moms då vi skickar från ett land utanför EU, därför kan importmoms och tullavgift i vissa fall tillkomma (för mer information se våra leveransvillkor). Vi reserverar oss för prisändringar orsakat av prisändring från leverantör eller av annan möjlig orsak och förbehåller oss därför rätten att justera priset.

    5. Ångerrätt
    Vid köp av varor på webbplatsen har du som kund en lagstiftad 14 dagars ångerrätt som gäller från det att du har tagit emot en vara som du har beställt. Om längre returrätt skulle framgå någon annanstans på hemsidan så tillämpas det mest generösa villkoret av dessa båda.

        5.1 Vid nyttjande av din ångerrätt:
    • Du måste meddela att du ångrar dig till vår kundsupport, i meddelandet ska ditt namn, din adress, e-postadress, ordernumret samt vilka varor som returen gäller framgå klart och tydligt.
    • Du bör omedelbart (och senast inom lagstiftad 14 dagar efter ångermeddelandet) returnera produkterna till oss.
    • Du står för returfrakt, leverans och skick på produkterna vid retur, produkterna bör därför skickas välpaketerade och vara i gott skick med ursprunglig förpackning.
    • På återbetalningsbeloppet förbehåller vi oss rätten att dra av en summa motsvarande en eventuell värdeminskning jämfört med varans ursprungliga värde vid använd eller skadad produkt.
          5.2 Ångerrätten gäller inte vid:
      • Produkter som på grund av hälso- eller hygienskäl har förseglats (plomberats) och där förseglingen har brutits av dig.
      • Produkter som har karaktär av förseglad ljud- eller bildupptagning och där förseglingen har brutits av dig.
      • Specialtillverkad produkt, som har skräddarsytts särskilt åt dig eller har en tydlig personlig prägel efter dina önskemål.
      • Tjänster som har fullgjorts och där du uttryckligen har samtyckt till att tjänsten påbörjas utan ångerrätt.
      • Varor som snabbt kan försämras, exempelvis livsmedel.
      • Lösnummer av tidningar eller tidskrifter.
      För mer info om den lagstiftade ångerrätten, se här.

      6. Reklamation och klagomål
      • Vi besiktigar alla produkter innan dessa skickas till dig. Skulle produkten ändå vara skadad eller felexpedierad när den anländer åtar vi oss i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning att kostnadsfritt åtgärda felet.
      • Du måste alltid kontakta oss för ett godkännande innan du returnerar en defekt vara.
      • Klagomålet ska skickas omedelbart efter att defekten har upptäckts.
          6.1 Hur går du tillväga vid reklamation?
      • Eventuella fel och defekter ska alltid reklameras till vår kundsupport där du anger ditt namn, din adress, e-postadress, ordernummer. Viktigt att du även skickar med bilder och en beskrivning av felet.
      • Om vi bedömer att vi inte kan åtgärda felet eller leverera en liknande produkt, återbetalar vi dig för den defekta produkten i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vi står för returfrakt vid godkända reklamationer.
      • Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vid reklamationer följer vi riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se.
      7. Ansvarsbegränsning
      • Vi tar inget ansvar för indirekta skador som kan uppstå på grund av produkten.
      • Vi tar inget ansvar för förseningar/fel till följd av omständigheter utanför företagets kontroll (Force Majeure). Dessa omständigheter kan exempelvis vara strejk, eldsvåda, krig, myndighetsbeslut eller utebliven leverans från leverantör.
      • Vidare tas inget ansvar för eventuella förändringar på produkter/produktegenskaper som ändrats av respektive leverantör och andra faktorer som är utanför vår kontroll.

      8. Produktinformation
      Vi reserverar oss för eventuella felskrivningar på denna webbplats samt slutförsäljning av produkter. Vi garanterar inte att bilderna återger produkternas exakta utseende då en viss färgskillnad kan förekomma beroende på bildskärm, fotokvalitet samt upplösning. Vi försöker alltid på bästa sätt att exponera produkterna så korrekt som möjligt.

      9. Personuppgifter och cookies
      Vi använder oss utav cookies på vår webbplats, främst i marknadsföringssyfte, och lagrar därtill dina personuppgifter i enlighet med rådande lagstiftning (GDPR). Mer om detta kan du läsa i vår Integritetspolicy.

      10. Ändringar i våra Allmänna Villkor
      Vi förbehåller oss rätten att när som helst göra ändringar i villkoren. Ändringar av villkoren kommer att publiceras online på webbplatsen. De ändrade villkoren anses vara accepterade i samband med order eller besök på webbplatsen.

      11. Tvist och lagval
      • I tillfälle av att en tvist inte kan lösas i samförstånd mellan företagets kundtjänst och kunden, kan du som kund vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se. För boende i annat EU-land än Sverige lämnas klagomål online via EU-kommissionens plattform för medling i tvister, se http://ec.europa.eu/consumers/odr
      • Vid eventuell tvist följer vi beslut från ARN eller motsvarande tvistlösningsorgan.
      • Tvist gällande tolkningen eller tillämpningen av dessa allmänna villkor ska tolkas i enlighet med svensk rätt och lag.

      12. SMS
      Genom att samtycka till Comfyhomes SMS-marknadsföring i kassan och initiera ett köp (eller prenumerera via vårt prenumerationsverktyg), samtycker du till att få återkommande textmeddelanden (angående din beställning, inklusive påminnelser om övergiven varukorg), textmarknadsföringserbjudanden och transaktionella texter, inklusive förfrågningar om recensioner från oss. Detta gäller även om ditt mobilnummer skulle vara registrerat i någon nix-lista eller liknande. Meddelandefrekvensen från vår sida varierar, observera att samtycke inte är ett köpvillkor.

      Om du vill avsluta prenumerationen gällande att ta emot meddelanden och aviseringar av textmarknadsföring, svara med STOP på alla mobilmeddelanden som skickas från oss eller använd eventuell länk som inkluderats. Du förstår och håller med om att alternativa metoder för att avprenumerera, till exempel genom att använda alternativa ord eller förfrågningar, inte kommer att betraktas som ett giltigt sätt att avsluta prenumerationen. Vi tar inte betalt för tjänsten, men du är ansvarig för alla avgifter som kan tillkomma via din telekomleverantör.

      För mer information eller vidare frågor ber vi dig vänligen kontakta oss.

      Vi har rätt att när som helst ändra det telefonnummer som vi använder oss utav för att skicka ut meddelanden, du kommer i så fall att meddelas om detta. Du samtycker till att alla meddelanden du skickar till ett telefonnummer som vi har ändrat, inklusive eventuella förfrågningar om att avprenumerera, kanske inte tas emot, och vi är inte ansvariga för att bearbeta förfrågningar som gjorts i sådana meddelanden. Om du märker att så verkar vara fallet så hänvisar vi dig till vår support på hemsidan istället.

      I den utsträckning som tillåts enligt tillämplig lag samtycker du till att vi inte ansvarar för misslyckad, försenad eller felaktig leverans av information, eventuella fel i sådan information och/eller eventuella åtgärder som du kan eller inte kan vidta i förlitan på informationen eller tjänsten.

      Din rätt till integritet är viktig för oss, du kan se vår integritetspolicy för mer information om hur vi samlar in och använder din personliga information.

      Fri frakt

      Säker betalning

      30 Dagars returrätt

      Nöjdhetsgaranti